سامسونگ تامین نمایشگرهای مورد نیاز اپل را متوقف می‌کند
تکنولوژی
نگارش در تاريخ چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:, توسط رامتین

یکی از مدیران ارشد سامسونگ که نخواسته نامش فاش شود به خبرگذاری The Korean Times گفته که سامسونگ از سال آینده تولید نمایشگر برای ابزارهای اپل را متوقف خواهد کرد. سامسونگ با دریافت سفارشات بزرگ از دیگر تولید کنندگان محصولات الکترونیکی مانند آمازون، ظرفیت خطوط تولید نمایشگر خود را پر می‌کند.

براساس گزارش DisplaySearch اپل بزرگترین مشتری سامسونگ در نیمه اول سال بوده است اما این شرکت از ابتدای سپتامبر سفارشات خود را به سامسونگ کاهش داده و در عوض تامین نمایشگر مورد نیاز خود را به ال‌جی و شارپ سپرده است.

از طرفی قیمت‌گذاری آیپد اپل باعث شده تا سود سامسونگ برروی نمایشگر کاهش یابد و از آنجایی که سفارشات اپل نیز کاهش یافته، دیگر این رابطه کاری برای سامسونگ به اندازه کافی سودآور نیست.

اپل پیش از این جایگزین‌هایی برای تامین حافظه‌های RAM و NAND مورد نیز خود پیدا کرده بود و درخواست‌های خود از سامسونگ را برای تامین این قطعات کاهش داده بود.

اپل بدون شک یکی از بزرگترین مشتریان نمایشگر است و با عرضه آیپد مینی نیاز این شرکت به این قطعه کلیدی افزایش خواهد یافت. در همین راستا بعضی تصور می‌کردند با حذف سامسونگ، اپل برای تامین نمایشگر مورد نیاز محصولات خود به مشکل جدی روبرو می‌شود، اما گزارش‌ها حاکی از آنند که شارپ به شدت برروی تولید نمایشگر تمرکز کرده و بخش بزرگی از نیاز اپل را تامین نموده است. علاوه بر آن گزارشاتی مبنی بر همکاری سونی و اپل برای پایدار سازی تامین موجودی نمایشگر اپل منتشر شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: