تکنولوژی
نگارش در تاريخ چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:, توسط رامتین
Old PCOld PC
 

اگر اغراق کنیم، یک کامپیوتر قدیمی و از کار افتاده شبیه یک معدن طلا و فلزات ارزشمند است مخصوصاً که در قرن ۲۱ زندگی می‌کنیم و کمبود منابع معدنی یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان شده است. اما سوال این است که با یک کامپیوتر قدیمی و مشکلاتش چه باید کنیم؟ قبل از انتخاب آخرین گزینه یعنی دور انداختن و بازیافت آن چه می‌توان کرد؟ با ما باشید تا راه‌های استفاده از سیستم‌های قدیمی را مرور کنیم.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

چه چیزی باعث کُند شدن کامپیوترتان شده است؟
 

کامپیوترها برای سهولت و سرعت بخشیدن به زندگی انسان‌ها بوجود آمده‌اند، اما بعضی وقت‌ها آنقدر مشکلات بزرگی برای این وسایل آرامش‌ساز بوجود می‌آیند که فلسفه وجودیشان کاملاً زیر سوال می‌رود. وقتی کامپیوتر کند عمل می‌کند، بیشتر توصیه می‌شود که روی آن آنتی ویروس نصب کنید یا رم آن را ارتقاء دهید و یا حتی ویندوز را دوباره نصب کنید. اما شما دقیقاً از دلیل این کندی خبر ندارید. مطالبی که در زیر می‌آید هم تصورات و فرضیه‌های غلط عامه کاربران در مورد علت عملکرد کند کامپیوتر را بازگو می‌کند و هم راه حل‌هایی برای بهبود و رفع این مشکل ارائه می‌کند. شما را به مطالعه این موارد دعوت می‌کنیم.


ادامه مطلب...
راهنمای کامل بهترین‌ ترفند‌ها و میانبر‌ها: چطور در ویندوز ۸ گم نشویم؟
ویندوز 8

رابط کاربری تازه و جدیدی دارد که هم برای ابزار‌های لمسی چون تبلت‌ها و هم رایانه‌های رومیزی و همراه که از صفحه‌کلید و موشواره بهره می‌برند، سازگار است. اما اگر آمادگی روبه‌رو شدن با این سیستم تازه وارد را نداشته‌ باشید ممکن است در ابتدا، کار کردن با آن، همراه با سردرگمی‌ و قدری هم دشواری باشد.

ویندوز 8

شامل کنترل‌ها و تنظیمات متعددی است که در پس صفحات پنهان شده و اگر راه و رسم کار کردن با آنها را ندانید حتما مغزتان سوت خواهد کشید!


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, توسط رامتین
HDD
HDD

کسانی که در سواحل شرقی ایالات متحده زندگی می‌کنند – همان جایی که طوفان سندی هجوم برد و خرابی‌های زیادی به بار آورد – شاید خیلی چیزها از دست داده باشند که دیگر توان بازیابی آنها را نداشته باشد اما حداقل می‌توانند از این مسئله خوشحال باشند که می‌توانند اطلاعات هارد کامپیوتر خود را باز گردانند. اگر به هر دلیلی دیسک‌سخت یا گجت شما خیس شده است پیش از هر اقدامی خواندن مقاله را ادامه دهید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, توسط رامتین
چطور منوی استارت را به ویندوز ۸ بازگردانیم

یکی از مهمترین تغییرات انجام شده در

ویندوز ۸

، حذف منوی استارت از صفحه اصلی است. هر چند این منو، با رابط‌کاربری مدرن و صفحه‌ استارت جایگزین شده است اما احتمالا بعضی از کاربران برای مدتی، با نبود این ویژگی دچار مشکل بشوند. برای همین بعضی از توسعه‌دهندگان دست‌ به‌کار شده و استارت‌منو را به ویندوز ۸ باز گردانده‌اند.


ادامه مطلب...
۱۵‌ ترفند و نکته ویندوز ۸: برای تجربه پدیده جدید دنیای کامپیوتر آماده باشید!

چه بخواهیم و چه نخواهیم،

ویندوز ۸

بر روی کامپیوترهای شخصی فروش خواهد رفت، و بازار کامپیوتر شخصی را در اختیار خواهد گرفت. برای استفاده از این سیستم عامل جدید تنها به خریدن دستگاه پشتیبانی کننده از آن و یا خرید خود سیستم عامل نیاز ندارید، بلکه به دلیل تغییر رابط کاربری و اضافه شدن تعداد زیادی از تکنیک‌ها و‌ترفندها به ویندوز، شما باید قبل از استفاده، از این موارد مطلع باشید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, توسط رامتین
ویژگی مخفی ویندوز ۸
ویژگی مخفی ویندوز ۸
 

نسخه نهایی ویندوز ۸ با چندین و چند قابلیت تازه و جذاب منتشر شد، پیش از این با ۱۰ قابلیت برنامه کاربردی ویندوز ۸، راهنمای بوت دوگانه ویندوز ۸ و ویندوز ۷، آماده سازی کامپیوتر برای نصب ویندوز ۸، 20 ترفند ویندوز 8 برای استفاده حداکثر از امکانات سیستم عامل و قابلیت‌های تازه آن، آشنا شدید. اما در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۰ قابلیت مخفی ویندوز ۸ آشنا کنیم.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, توسط رامتین
کامپیوتر بدون کیس ایسر
کامپیوتر بدون کیس ایسر
ایسر

زمان عرضه و قیمت دو کامپیوتر بدون کیس و لمسی 5600U و 7600U را اعلام کرد. این دو کامپیوتر بدون کیس (all-in-one) اولین بار در نمایشگاه

Computex 2012

معرفی شدند. 5600U مجهز به نمایشگر ۲۳ اینچ، پردازنده Core i5 و ۸ گیگابایت حافظه RAM بوده و قیمت آن نیز از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود.


ادامه مطلب...
چرا ‌دیسک‌های سخت حجم کمتری را نسبت به‌ اندازه نامی خود نشان می‌دهد؟

مطمئنا تا به حال به این موضوع برخورد کرده‌اید که یک‌ دیسک سخت مثلا یک‌ترابایتی خریداری کنید، و بعد از نصب آن به کامپیوتر ناگهان عددی کمتر از یک‌ ترابایت مشاهده کنید. این موضوع بدشانسی یا تقلب سازنده است؟ و یا علت قابل دسترس بودن ۹۰۲ گیابایت از یک‌ ترابایت گفته شده چیز دیگری است؟


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, توسط رامتین
مردی که کلید Escape را اختراع کرد

تقریبا تمام‌ صفحه‌کلید‌های امروزی دارای کلید Esc یا Escape هستند، ما نیز هر روز بارها و بارها از آن استفاده می‌کنیم، اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چه کسی این کلید را اختراع کرده است؟ نیویورک تامیز این موضوع را بررسی کرده و به پاسخ آن رسیده است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, توسط رامتین
Spectre One
Spectre One

به نظر می‌رسد، Spectre نامی است که اچ‌پی از آن برای مدل‌های برتر و پرقدرت خود استفاده می‌کند و همه محصولات خوب این شرکت این نام را نیز به همراه خواهند داشت. هفته گذشته شاهد چند مدل لپ‌تاپ‌ جدید از خانواده Spectre بودیم و امروز نیز یک مدل کامپیوتر بدون کیس با نام Spectre One معرفی شد. کامپیوتری که مجهز به نمایشگر ۲۳.۶ اینچی، ظاهری زیبا و براق و  NFC است. در ادامه مطلب اطلاعات بیشتر در مورد این PC به همراه ۳ کامپیوتر بدون کیس دیگر HP را مشاهده خواهید کرد.


ادامه مطلب...
Asus Transformer PC
Asus Transformer PC

در میان ده‌ها تبلت، فبلت، تپتاپ، لپتاپ، کامپیوتر بدون کیس و بسیاری اشکال دیگر، اسوس، قدیمی‌ها را فراموش نکرده است. این شرکت کیسی را معرفی کرده که نظر هر علاقه‌مند به کامپیوترهای کلاسیک را به خود جلب می‌کند. کامپیوتری که ظاهر و باطنی قدرتمند دارد و در دل آن سیستم‌ خنک کننده مایع گنجاده شده است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, توسط رامتین
لنوو سه کامپیوتر بدون کیس ویندوز ۸ با نام‌های A520 ،B340 و B345 را معرفی نمود

کامپیوترهای All-in-One

لنوو

جز داغ ترین محصولات این شرکت به شمار می‌روند. به همین دلیل این تولیدکننده چینی برای حضور پررنگ‌تر در این بازار رو به رشد، مدل‌های جدید خود را در

نمایشگاه IFA 2012

معرفی کرده است. این مدل‌ها از طراحی زیبایی برخوردار بوده و در ۲ اندازه ۲۱.۵ و ۲۳ اینچ وارد بازار خواهند شد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, توسط رامتین
Dell XPS One 27
Dell XPS One 27

در

نمایشگاه IFA

برلین همه شرکت‌ها در تلاشند تا به بازدیدکنندگان بگویند، محصول‌شان بهترین است. شرکت‌های بزرگ دنیا محصولات خود را به آخرین فناوری‌ها مجهز می‌کند تا بازدیدکنندگان هیچ کمبودی را نسبت به رقبا احساس نکنند. دل نیز کامپیوتر بدون کیس XPS One 27 خود را ارتقاء داده تا از این قاعده مستثنی نباشد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
Office 2013
Office 2013

مایکروسافت، آفیس ۲۰۱۳ را رسما معرفی کرد. نسخه جدید آفیس سازگاری بیشتری با صفحه لمسی تبلت‌ها دارد و برای ویندوز ۸ نیز بهینه گردیده است. در این مقاله سعی می‌کنیم به بخش عمده‌ای از سوالاتی که ممکن است درباره این محصول جدید به ذهن‌تان برسند پاسخ دهیم.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
Windows 7 Run
Windows 7 Run

هرچند هر روز رابط کاربری گرافیکی ویندوز بهبود می‌یابد و اجرای برنامه و دستورات مختلف را آسان‌تر می‌کند اما هنوز بسیاری از کاربران حرفه‌ای و خوره‌های کامپیوتر ترجیح می‌دهند از Run و یا CMD برای اجرای سریع برخی از برنامه‌ها استفاده نمایند. بدون شک استفاده از دستورات متنی به نسبت استفاده از ماوس نیازمند هوش و ذکاوت بیشتری است اما برای این کار نیازی نیست برنامه نویس و یا کاربر فوق‌حرفه‌ای باشید. تنها کافی است با زومیت همراه باشید تا با بهترین دستورات متنی ویندوز آشنا شوید تا امور روزمره خود را سریعتر از پیش انجام دهید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
The Story of Send
The Story of Send

آیا تا به‌حال به این موضوع اندیشیده‌اید که از زمان ارسال یک ایمیل به همراه ضمایم آن مانند اسناد، تصاویر و فایل‌های ویدیوئی تا هنگام دریافت آن به مقصد چه روندی طی می‌شود؟ بدین منظور گوگل در یک بخش تعاملی فوق‌العاده جذاب با نام The Story of Send به شما نشان می‌دهد که گوگل چگونه و طی چه مراحلی یک ایمیل را پس از دریافت به مقصد می‌رساند. در طول مسیر، اطلاعاتی درباره سرورهای گوگل، نحوه تامین انرژی آنها و پروتکل‌های امنیتی گوگل نیز ارائه می‌شود. هدف گوگل از ارایه این وب‌سایت تعاملی، نشان دادن مجموعه فعالیت‌های قابل تقدیرش در استفاده از روش‌های سبز در مراکز داده خود و مصرف کم انرژی و در پی آن کاهش آلاینده‌های کربنی می‌باشد. در این مقاله تصمیم گرفتیم که این داستان را برای شما مخاطبین عزیز به زبان شیرین پارسی آماده کنیم.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
Intel Next Unit of Computing
Intel Next Unit of Computing

در نمایشگاه Computex که هفته گذشته به کار خود پایان داد تبلت و اولترابوک‌های فوق‌العاده جذابی با پردازنده Ivy Bridge اینتل معرفی شدند اما در غرفه اینتل، دستگاهی در معرض دید عموم گذاشته شد که در واقع یک جعبه ۴ در ۴ اینچی مجهز به پردازنده Core i3 نسل جدید بود که شبیه یک PC قدرتمند کار می‌کرد. اینتل اعلام کرده که این کامپیوتر فوق‌العاده کوچک که در جیب جا می‌شود، در ابتدا به منظور استفاده در کیوسک‌ها ساخته شده، اما کمی بعد اینتل متوجه شده که بازار مصرف‌کننده عادی نیز به این دستگاه علاقه نشان می‌دهد. بدون شک این PC با قیمت ۴۰۰ دلار و ابعاد کوچکش می‌تواند پر کاربرد باشد. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.


ادامه مطلب...
Asus Transformer AiO / Windows 8 & Android 4 Dual boot
Asus Transformer AiO / Windows 8 & Android 4 Dual boot The Verge
 

اسوس یکی از برجسته‌ترین کمپانی‌های شرکت کننده در Computex 2012 تایوان است. این کمپانی با محصولات جذاب و متنوع خود مانند لپ‌تاپ / تبلت هیبریدی Taichi نظر بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه را به خود جلب کرده است. اما یکی دیگر از محصولات جذابی که اسوس در این نمایشگاه رونمایی کرده، کامپیوتر بدون کیس مجهز به پردازنده Ivy Bridge اینتل است که قادر به بوت دوگانه ویندوز ۸ و اندروید ۴ است. این محصول که Transformer AiO نام گذاری شده دارای یک نمایشگر ۱۸.۴ اینچی چندلمسی است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, توسط رامتین
Eyes
Eyes
 

اگر شما هم کارتان دائما با کامپیوتر سروکار دارد، مطمئنا با دردهایی همچون گردن‌درد، سوزش یا خستگی چشم و گاهی هم سردرد آشنایی دارید. در این مقاله قصد داریم روش‌هایی برای جلوگیری از خستگی و آسیب به چشم هنگام کار کردن با کامپیوتر را آموزش دهیم.


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد