تکنولوژی
نگارش در تاريخ پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, توسط رامتین
AMD FX
AMD FX

اگر تصور می‌کنید که

ای ام دی

CPUهای سنتی را کنار گذاشته و به سمت تولید APU ها قدم بر می‌دارد و به دنبال کسب بازار بیشتر در انواع جدید PC مانند کامپیوترهای بدون کیس است، درست فکر کرده‌اید. اما باید بدانید که این شرکت پردازنده سنتی خود را نیز فراموش نکرده و CPU جدید 8 هسته‌ای خود را با نام FX-8350 معرفی نموده است. این پردازنده جایگزین مدل FX-8150 شده  و در تمام موارد نسبت به مدل قبلی بهبود یافته است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, توسط رامتین
CPU
CPU

آیا ارزش دارد برای یک پردازنده فوق‌العاده سریع چندصد هزار تومان هزینه کنید؟ برای انجام امور روزمره به چه پردازنده‌ای نیاز خواهید داشت؟ افزایش نرخ ارز تاثیر مستقیم خود را برروی قیمت قطعات الکترونیکی و بازار کامپیوتر گذاشته است، پردازنده‌ای که تا ۴ ماه پیش با قیمت حدود ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسید حالا با قیمت حدود ۱۹۰ هزار تومان در بازار داد و ستد می‌شود. در این مقاله به این می‌پردازیم که پردازنده وسرعت آن چقدر اهمیت دارد و چقدر باید نسبت به آن حساس بود.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, توسط رامتین
Intel Clover Trail
Intel Clover Trail Engadget

Clover Trail نسل جدید پردازنده‌های Atom

اینتل

است که قرار است در لپ‌تاپ و تبلت‌های مبتنی بر ویندوز ۸ به کار گرفته شوند. این بدین معناست که به زودی بسیاری از محصولات مبتی بر

ویندوز ۸

با این نسل از پردازنده‌های اینتل وارد بازار خواهند شد.


ادامه مطلب...
Exynos 5 Dual
Exynos 5 Dual

در کنفرانس SIGGRAPH لس آنجلس برای اولین بار کارکرد پردازنده گرافیکی ARM Mali-T604 در یک تبلت به نمایش گذاشته شد و همگان قدرت این پردازنده جدید را تحسین نمودند. اما امروز سامسونگ جزئیات مربوط به پردازنده Exynos 5 Dual خود را اعلام کرد که در دل خود یک تراشه Mali-T604 نیز دارد. این پردازنده دو هسته‌ای ۱.۷ گیگاهرتزی برپای معماری ARM Cortex-a15 طراحی شده است. این پردازنده با لیتوگرافی ۳۲ نانومتری در واقع یک آپگیرید اساسی نسبت به پردازنده ۴ هسته‌ای Exynos 4 است که در تلفن گلکسی اس ۳ بکار گرفته شده و همچنین رقابت نزدیکی را با پردازنده ۲۸ نانومتری Snapdragon S4 دارد. براساس ادعای سامسونگ پردازنده Exynos 5 بازده گرافیکی بالاتر و طول عمر باتری طولانی‌تر نسبت به S4 دارد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
AMD Mobile AMD Mobile
 

در حال حاضر تمام تمرکز AMD برروی بازار تراشه های x86 کامپیوترهای معمولی است. اما به نظر می رسد با توجه به رشد فوق العاده ابزارهای موبایل، این شرکت در حال برقراری ارتباط با صاحبان معماری های دیگر است. مدیر ارشد فناوری این شرکت Mark Papermaster (که به خاطر پیوستن و سپس خارج شدنش از اپل معروف است) به تازگی اعلام کرده که AMD در راستای گسترش هر چه بیشتر و تولید تراشه های متنوع تر برروی تمامی معماری های موجود کار می کند. گسترش روز افزون ابزارهای موبایل و پشتیبانی ویندوز از پردازنده های ARM از مهمترین دلایل تصمیم AMD به شمار می روند جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
ARM CPU ARM CPU
 

روز دوشنبه همین هفته شرکت سخت افزاری Tilera از پردازنده 36 هسته ای که مخصوص سرورهای رایانه ای طراحی و تولید شده است پرده برداری نمود. به ادعای کارشناسان این شرکت، این پردازنده رقیبی جدی برای از گود خارج کردن تراشه های x86 شرکت اینتل باشد.


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 صفحه بعد