تکنولوژی
نگارش در تاريخ پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:, توسط رامتین

 

بلندترین برج ماژولار دنیا در نیویورک ساخته می‌شود
 

چندی پیش در زومیت خبری در مورد بلندترین ساختمان دنیا که قرار است ظرف مدت 90 روز در شهر چانگشای چین ساخته شود، منتشر کردیم. چنین سرعت ساخت باورنکردنی با استفاده از قطعات پیش‌ساخته ممکن می‌شود. در این روش ماژول‌ها یا قطعات پیش‌ساخته در محل ساخت به سرعت سرهم شده و مراحل تکمیلی انجام می‌شود. به چنین ساختمان‌هایی "ساختمان ماژولار" می‌گویند که اشاره به ماژول‌های از پیش آماده شده برای ساخت آن دارد. قرار است در شهر نیویورک هم ساختمان ماژولی بسیار بلندی ساخته شود


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
تاج محل
تاج محل

آیا می‌دانید زیباترین ساختمان‌های جهان کدامند؟ در بین این همه عجایب معماری که نشانگر توانایی مهندسان و هنرمندی ذهن بی‌کران بشر است سعی کرده‌ایم چند تایی از برترین بناهای دنیا را گردآوری کنیم. پس اگر قصد جهانگردی به سرتان زده و پول درست و حسابی دارید حتما از این ساختمان‌ها نیز بازدید نموده و وصفش را برایمان کامنت کنید!


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, توسط رامتین
Modern House Solar Powered
Modern House Solar Powered

Great Barrier House خانه‌ای است بسیار مدرن که در نیوزلند ساخته شده و کلیه انرژی و برق مورد نیاز خود را از خورشید تامین می‌کند. این خانه همه روز‌های سال دمای معتدل و خوبی دارد، چراکه انرژی لازم برای سیستم گرمایشی و سرمایشی خود را از انرژی خورشید بدست می‌آورد. در ادامه گالری تصاویر و دستگاه‌هایی که در این خانه با انرژی خورشیدی کار می‌کنند را مشاهده می‌کنید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, توسط رامتین
Chinese Culture Center
Chinese Culture Center
 

طرح‌های پیشنهادی که در این مقاله مشاهده خواهید کرد برای مرکز فرهنگی گوآنگجوی چین و توسط گروه مشاوران طراحی IAPA ارائه شده‌اند. طرح‌های پیشنهادی این شرکت استرالیایی به تازگی برنده جایزه برتر مسابقات جهانی طراحی معماری شده‌اند. گالری تصاویر فوق‌العاده مربوط به طرح‌های این مرکز فرهنگی را در ادامه مقاله مشاهده کنید.


ادامه مطلب...
El Diablo Restaurant El Diablo Restaurant http://www.odditycentral.com
 

نظر شما راجع به طعم همبرگر ذغالی چیست؟ پیتزای معمولی را بیشتر می‌پسندید یا پیتزا سنگی؟ اگر کسی کباب آتشفشانی را به شما پیشنهاد دهد چطور؟ در یکی از جزایر اسپانیا با نام لانزاروته رستورانی وجود دارد که غذا های خود را توسط حرارت تولید شده از فعالیت های آتشفشانی در زیر زمین که از درون حفره‌هایی روی سطح زمین بیرون می‌زنند درست می کند، این رستوران که توسط Cesar Manrique ساخته شده است یکی از جاذبه های توریستی اسپانیا محسوب می‌شود.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
بلندترین آسمان خراش جهان در دریای خزر و جنوب غربی باکو بلندترین آسمان خراش جهان در دریای خزر و جنوب غربی باکو gizmodo.com

بلندترین برج جهان، Kingdom Tower را فراموش کنید، برج 189 طبقه آذربایجان قرار است از برج پادشاهی عربستان نیز بلند تر باشد. برج آذربایجان در کشور آذربایجان و در دریاچه خزر با معماری بسیار خاصی بنا خواهد شد. جزئیات بیشتر و تصاویر مربوط به این بنای فوق العاده را در ادامه مشاهده کنید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
 Shanghai Tower Shanghai Tower

در سال 2014 میلادی دیگر بلندترین ساختمان جهان که به برج خلیفه مشهور است صاحب سریعترین آسانسور دنیا نخواهد بود چون قرار است سریعترین آسانسور جهان در ساختمانی به بلندی 623 متر و با 128 طبقه در شانگهای چین نصب شود. این آسانسور که به شکل فشنگ طراحی شده و با سرعتی در حد یک خودرو حرکت می کند قرار است توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن ساخته شود.


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 صفحه بعد