تکنولوژی
نگارش در تاريخ سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

چاپ ژست‌ کامل بدنی در آتلیه عکس‌ سه بعدی اوموته
 

احتمالاً تا به حال نام پرینتر سه بعدی را شنیده‌اید. تکنیک جدید و جالبی در صنعت چاپ که کاربردهای زیادی نیز دارد. حالا آتلیه عکس سه‌ بعدی Omote این تکنیک را با استفاده از رنگ و ظرافت‌های بیشتر وارد مرحله تازه‌ای کرده است. 


ادامه مطلب...

 

تکنیک عکاسی انباشت تصویر (Photo Stacking) ابرها را طوری نشان می‌دهد که گویی با قلم‌مو نقاشی شده‌اند!
 

مت مالوی، عکاسی است که برای خلق تصاویر از تکنیکی جالب بهره می‌برد. تکنیکی که به ما به عنوان مخاطب این امکان را می‌دهد تا بتوانیم در یک فریم گذر زمان را مشاهده کنیم! این تکنیک در دنیای عکاسی انباشت تصویر (Photo Stacking) نام دارد. در ادامه می‌توانید نمونه عکس‌‌های وی را مشاهده نمایید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, توسط رامتین
چطور با یک دوربین بد، عکس‌های خوب بگیریم

اگر هنوز از یک دوربین قدیمی فشرده و ضعیف استفاده می‌کنید، یا علاوه بر دوربین DSLR خود یک دوربین جیبی معمولی و قدیمی نیز دارید که بیشتر اوقات همراه شماست و ترجیح می‌دهید از آن برای ثبت لحظات زندگی خود استفاده نمایید. ولی کیفیت بد عکس‌های گرفته شده با آن همیشه باعث رنجش شما می‌شود.


ادامه مطلب...
Sony Camera
Sony Camera

روز گذشته شرکت سونی تعداد زیادی از دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای جدید خود را معرفی کرد. این دوربین‌ها همگی در نوع خود کم نظیر و جذاب هستند و خصوصیات متمایزی را نسبت به رقبای خود ارایه می‌کنند. محصولات معرفی شده شامل دوربین عکاسی حرفه‌ای فریم کامل 24 مگاپیکسلی A99، دو دوربین فیلم برداری با لنز قابل تعویض NEX-VG30 وNEX-VG900 و در نهایت دوربین کلاسیک فریم کامل RX1 است.


ادامه مطلب...
۲۶۰٫۰۰۰ عکس در کنار هم، برای خلق نمایشی خیره‌کننده از گذشت زمان در شمال‌غرب اقیانوس آرام

حتماً تا به حال شاهد تصاویر متحرکی که گذر یک زمان طولانی را در مدتی کوتاه به نمایش می‌‌کشند، بوده‌اید. در عکاسی به این تکنیک که Time-Lapse نامیده می‌شود هر چند ثانیه یک عکس گرفته شده و با کنار هم قرار دادن این تصاویر، یک فیلم‌ جذاب مانند آنچه در ادامه مطلب مشاهده می‌کنید، شکل می‌گیرد.


ادامه مطلب...
Galaxy Camera
Galaxy Camera

همانطور که شب گذشته در زومیت خواندید، سامسونگ دوربین Galaxy Camera را با سیستم‌عامل اندروید ۴.۱ یا آبنبات پاستیلی، امکان اتصال به شبکه بی‌سیم و نصب نرم‌افزارهای مختلف اندروید معرفی نمود. Galaxy Camera روش ارتباطی بصری تازه‌ای را ایجاد نموده و ارتباط بین دوربین‌های عکاسی و فضای مجازی را نزدیک‌تر کرده است. این محصول آنقدر جذاب به نظر می‌رسد که حتی اندی روبین مدیر ارشد موبایل و رسانه دیجیتال گوگل نیز بابت تولید آن به سامسونگ تبریک گفته است. Galaxy Camera قابلیت‌ فوق‌العاده‌ای در عکاسی دارد که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.


ادامه مطلب...
NEX-5R Sony
NEX-5R Sony

دوربین‌های بدون آیینه سونی روز به روز بهتر می‌شوند. این دوربین‌ها آنقدر خوب شده‌اند که سونی اعلام‌ کرده، دوربین‌های بدون آیینه این شرکت، DSLRها را هدف قرار داده‌اند. سونی در کنفرانس امروز خود در IFA برلین از دوربین NEX-5R پرده‌برداری کرد. NEX-5R در واقع نسخه بروز شده NEX-5N می‌باشد که قابلیت‌های تازه‌ و البته جذابی به آن اضافه شده است. بالاخره این دوربین ۱۶.۱ مگاپیکسلی مجهز به چرخ کنترل فیزیکی شد و به این‌ترتیب شما راحت‌تر بین تنظیمات کوشی حرکت می‌کنید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, توسط رامتین
 Semachrysa jade
Semachrysa jade Flicker

امروزه شبکه‌های اجتماعی، نقش مهمی را در زندگی انسان‌ها بازی می‌کنند. نقشی که بر اساس نیاز انسان به ارتباط با همنوع پایه‌ریزی شده و هر روز هم ضروری‌تر به نظر می‌رسد. نکته جالب درباره شبکه‌های اجتـماعی، گستردگی سود رسانی آنهاست. به گروهی در یافتن دوستان قدیمی کمک می‌کنند و به گروهی در غنی‌تر نمودن اندوخته‌های علمی بشریت یاری می‌رسانند. اتفاقی که به تازگی در وب سایت فلیکر رخ داده، از این نمونه است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, توسط رامتین
Nikon 1 J2 mirrorless camera
Nikon 1 J2 mirrorless camera

نیکون سری دوربین‌های بدون آیینه خود را با معرفی مدل J2 بروز کرد. این دوربین عکاسی بهبودهای متعددی نسبت به مدل گذشته خود، J1 داشته است، که از آن جمله می‌توان به صفحه نمایش ۳ اینچی با رزولوشن بالاتر ۹۲۱ هزار پیکسل، بدنه جدید فلزی، و حالت Creative Mode اشاره کرد که روی چرخ انتخاب حالت اضافه شده و فیلترهای تازه‌ای را به دوربین افزوده است. همچنین نیکون محصولات جذاب دیگری را به همراه این دوربین معرفی نموده است که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

نگارش در تاريخ چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, توسط رامتین
 تصاویر زیبایی از گل‌ها که با اعمال ۸۰ هزار ولت الکتریسیته ثبت شده اند

وقتی سخن از عکاسی به میان می‌آید خود به خود به یاد انواع مختلف دوربین‌ها با امکانات مدرن، لنز‌ها و فیلترهای مختلف می‌افتیم. اما عکس‌هایی که مشاهده می‌کنید توسط رابرت بوئلتمن، بدون استفاده از دوربین و با بهره‌گیری از تکنیکی خطرناک و ملال‌آور و بکارگیری ۸۰٫۰۰۰ ولت الکتریسیته ثبت شده‌اند. برای آن که با روش کار بوئلتمن بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
تصویر پس‌زمینه ویندوز اکس‌پی
تصویر پس‌زمینه ویندوز اکس‌پی

فکر می کنید مشهورترین تصویر دنیا چیست؟ مونالیزای داوینچی به طور قطع یکی از معروف ترین تصاویری است که بسیاری در اقصی نقاط جهان با هر فرهنگ و زبان و ملیتی با آن آشنا هستند. اما از آن جالب تر اثر چارلز اوریر (Charles O'Rear) است که عنوان پربازدیدترین عکس را به خود اختصاص داده است. مطمئناً شما نیز این تصویر را بارها و بارها دیده‌اید اما به این موضوع فکر نکرده بودید!


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
کفش‌دوزک
کفش‌دوزک

تصاویر ماکرو فوق‌العاده زیبایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، شاهکارهای عکاس خوش ذوق هلندی با نام Leon Baas است، این تصاویر بصورت طبیعی و بدون استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس خلق شده‌اند. این عکاس هلندی که سبک خاص خود را برای نور‌پردازی و استفاده از رنگ‌ها دارد بیش از ۸ سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند.

نگارش در تاريخ دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
کاوشگر مریخ
کاوشگر مریخ

ناسا به تازگی تصاویر جدیدی از مریخ را منتشر کرده که توسط ربات کاوشگر این سازمان در طول ۴ مان زمستان مریخی عکس‌برداری شده‌اند. ناسا گردآوری شده از مریخ را با یکدیگر ترکیب کرده تا یک عکس پانارومای بزرگ حاصل شود . در ادامه مطلب، گالری تصاویر منتشر شده از مریخ را به همراه تصویر پاناروما در رزولوشن ۲۳٫۰۹۶ در ۷٫۹۸۱ پیکسل مشاهده خواهید کرد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
اگر یک فیلم ۳۵‌میلی‌متری را قورت دهید اتفاقات زیبایی رخ می‌دهد

دو دانشجو دانشگاه کینگستون انگلیس، برای بخشی از پروژه نهایی خود، تکه فیلم‌های ۳۵میلی‌متری را قورت داده‌اند تا از اعضاء داخلی بدن عکس بگیرند! این دو دانشجو اسلایدها را وارد اتاق تاریک کرده و تکه فیلم‌ها را ترمیم نموده و از آنها زیر میکروسکوپ عکس گرفته‌اند. نتیجه بدست‌آمده عکس‌های شگفت‌انگیز و باور نکردنی است که در ادامه مشاهده خواهید کرد.


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 صفحه بعد