تکنولوژی
نگارش در تاريخ شنبه 21 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

Halo 4
Halo 4
 

بازی جدید Halo 4 مایکروسافت که به تازگی برای ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شده است تنها در ۲۴ ساعت اول ۳.۶ میلیون نسخه فروش داشته است. مایکروسافت تنها در روز اول فروش این محصول، ۲۲۰ میلیون دلار درآمد بدست آورده است، این بدین معناست که Halo 4 بیشتر از فیلم‌های پرفروش هالیودی نظیر هری‌پاتر یا اونجرز  فروش داشته است، این دو فیلم به ترتیب در روز اول اکران: ۹۱ میلیون دلار و ۸۰.۵ میلیون دلار فروش کردند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

گوگل از کروم‌بوک Acer C7 با قیمت ۱۹۹ دلار پرده برداری کرد
 

تنها پس از گذشت یک ماه از معرفی کروم‌بوک جدید ساخت سامسونگ، گوگل این بار یک لپ‌تاپ ارزان قیمت دیگر را که توسط ایسر ساخته شده، معرفی کرد. کروم‌بوک Acer C7 مجهز به صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است. پردازنده این لپ‌تاپ ۲۰۰ دلاری، ساخت اینتل می‌باشد اما دقیقا مشخص نشده که این پردازنده در کدام نسل یا سری جای می‌گیرد.


ادامه مطلب...

 

تکنیک عکاسی انباشت تصویر (Photo Stacking) ابرها را طوری نشان می‌دهد که گویی با قلم‌مو نقاشی شده‌اند!
 

مت مالوی، عکاسی است که برای خلق تصاویر از تکنیکی جالب بهره می‌برد. تکنیکی که به ما به عنوان مخاطب این امکان را می‌دهد تا بتوانیم در یک فریم گذر زمان را مشاهده کنیم! این تکنیک در دنیای عکاسی انباشت تصویر (Photo Stacking) نام دارد. در ادامه می‌توانید نمونه عکس‌‌های وی را مشاهده نمایید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

با SpeakMe به اندروید بگویید که نوتیفیکیشن‌ها را برایتان بخواند!
 

هشدارهای بی‌موقع یک گوشی یا تبلت اندرویدی چیزی است که ممکن است بارها تجربه کرده باشید. فرض کنید در بدترین موقعیت ممکن صدای هشدار گوشی بلند می‌شود و شما درگیر کاری هستید و نمی‌توانید گوشی خود را برداشته و متن هشدار را بخوانید. اگر اندروید متن هشدار را برایتان بخواند بسیاری از مشکلات حل می‌شود، نه؟


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

تبلت اندرویدی ۲۱ دلاری Aakash 2 برای دانش‌‌آموزان هندی عرضه می‌شود
 

چند ماه پیش تبلت ۳۵ دلاری Aakash برای بازار هند تولید و عرضه شد. حالا نسل دوم این تبلت با امکانات سخت‌افزاری بهتر و قیمت ارزان‌تر ۲۱ دلار، قرار است در روز ملی آموزش و پرورش در هند عرضه عمومی شود. این تبلت که هدف اصلی آن ارائه تکنلوژی روز برای اقشار مختلف جامعه به خصوص دانش‌آموزان می‌باشد، مجهز به یک صفحه نمایش ۷ اینچی، پردازنده ۱ گیگاهرتزی و سیستم‌عامل اندروید ۴ است. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

مطالعه شبانه راحت‌تر با وارونه کردن رنگ‌ها در تلفن‌همراه
 

اگر اهل مطالعه با گجت خود هستید، حتماً با مشکلات مطالعه در شب آشنا هستید. خیره‌شدن‌های مداوم به صفحه نمایش علاوه بر افزایش فشار بر چشم‌ها باعث بی‌خوابی نیز می‌شود. اگر علاقمند به مطالعه‌های شبانه بوده و با این مشکل آشنا هستید، این مقاله را دنبال کنید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

چه چیزی باعث کُند شدن کامپیوترتان شده است؟
 

کامپیوترها برای سهولت و سرعت بخشیدن به زندگی انسان‌ها بوجود آمده‌اند، اما بعضی وقت‌ها آنقدر مشکلات بزرگی برای این وسایل آرامش‌ساز بوجود می‌آیند که فلسفه وجودیشان کاملاً زیر سوال می‌رود. وقتی کامپیوتر کند عمل می‌کند، بیشتر توصیه می‌شود که روی آن آنتی ویروس نصب کنید یا رم آن را ارتقاء دهید و یا حتی ویندوز را دوباره نصب کنید. اما شما دقیقاً از دلیل این کندی خبر ندارید. مطالبی که در زیر می‌آید هم تصورات و فرضیه‌های غلط عامه کاربران در مورد علت عملکرد کند کامپیوتر را بازگو می‌کند و هم راه حل‌هایی برای بهبود و رفع این مشکل ارائه می‌کند. شما را به مطالعه این موارد دعوت می‌کنیم.


ادامه مطلب...

 

با پاک‌کننده Canless Hurricane کیبورد خود را به سادگی و به بهترین شکل تمیز کنید
 

Canless Cleaner یک پمپ هوای قابل حمل است که می‌تواند بسیار بهتر از اسپری‌های هوا کیبورد کامپیوترتان را تمیز کند. این دستگاه با هر بار شارژ می‌تواند به مدت ۱۲ دقیقه هوا را با سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت پمپ کند و طوفان سندی به راه بیاندازد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

Sharp 5" Full HD
Sharp 5" Full HD
 

شارپ نیز به جمع تولیدکنندگان تلفن‌های Full HD پیوست، این تولید کننده ژاپنی، تلفن ۵ اینچی SH930W را برای بازار روسیه آماده کرده است. نمایشگر تلفن Aquos SH930W از فناوری IGZO این شرکت بهره می‌برد که ترکیبی از کیفیت فوق‌العاده تصویر را به همراه مصرف بسیار پایین انرژی ارائه می‌کند. تراکم پیکسل در این نمایشگر، ۴۴۰ پیکسل در اینچ است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

مبدل کاست به آیفون
مبدل کاست به آیفون
 

شما هم هنوز نوارهای کاست قدیمی خود را در کنج کتابخانه اتاق‌تان نگه‌داری می‌کنید؟ تا به حال چندین بار سعی کرده‌اید تا با اتصال ضبط صوت به ورودی میکروفن کامپیوتر، آنها را به فایل‌های صوتی تبدیل کنید، اما هر بار کیفیت فایلی دیجیتالی شده، موجب ناراحتی‌تان شده است؟ شاید Tape Dock شرکت Ion راه حل مناسبی باشد، این داک نوارهای کاست قدیمی شما را به راحتی به فایل‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند، البته برای استفاده از آن به یک آیفون یا آیپاد نیز نیاز خواهید داشت.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

برای ورق زدن بهتر صفحات کتاب از کش لاستیکی استفاده کنید!
 

آیا تا کنون به مشکل ورق زدن صفحات کتاب برخورد کرده‌اید؟ گاهی اوقات دو صفحه متوالی به هم چسبیده‌اند و هر چه تلاش می کنیم اصلا و ابدا از هم جدا نمی‌شوند. در آخر نیز اعصابمان به هم می‌ریزد و در پی تلاش برای جداسازی این دو عاشق، ناخواسته آنها را مچاله یا پاره می‌کنیم. اما راه حلی وجود دارد تا بتوانید کتابها و مجلات را راحت‌تر ورق بزنید و البته اسکناس‌‌هایتان را سریع‌تر بشمارید!


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

boomBottle
boomBottle
 

تکنولوژی در حال رخنه‌کردن در گوشه و کنار زندگی انسان‌ها است. برای اثبات این ادعا کافی است به گجت‌ها و اختراعات معرفی شده در CES 2013 نگاهی بیاندازید. از چنگال‌های بلوتوثی تا اسپیکرهای مخصوص دوچرخه‌سوارها، بله مختص دوچرخه‌سوارها.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:, توسط رامتین

 

بلندترین برج ماژولار دنیا در نیویورک ساخته می‌شود
 

چندی پیش در زومیت خبری در مورد بلندترین ساختمان دنیا که قرار است ظرف مدت 90 روز در شهر چانگشای چین ساخته شود، منتشر کردیم. چنین سرعت ساخت باورنکردنی با استفاده از قطعات پیش‌ساخته ممکن می‌شود. در این روش ماژول‌ها یا قطعات پیش‌ساخته در محل ساخت به سرعت سرهم شده و مراحل تکمیلی انجام می‌شود. به چنین ساختمان‌هایی "ساختمان ماژولار" می‌گویند که اشاره به ماژول‌های از پیش آماده شده برای ساخت آن دارد. قرار است در شهر نیویورک هم ساختمان ماژولی بسیار بلندی ساخته شود


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:, توسط رامتین

 

با قابلیت‌های S Pen، قلم دیجیتال گلکسی نوت‌ها آشنا شویم
 

فبلت محبوب سامسونگ یا گلکسی نوت 2 یکی از بهترین‌های بازار است و موفقیت زیادی کسب کرده است. کاربران و منتقدین نیز نظر مثبتی در مورد آن دارند. این فبلت علاوه بر آنکه مثل یک گوشی به راحتی قابل حمل است، مزایای یک تبلت را هم در خود جمع کرده و با برخورداری از صفحه نمایش 5.5 اینچی و سخت‌افزار قدرتمند مورد توجه همگان قرار گرفته است. علاوه بر فبلت گلکسی نوت 2، تبلت گلکسی نوت 10.1 نیز مجهز به S-Pen است، یکی از بارزترین نقاط قوت این دو محصول در قلم نوری با کیفیتی آنها است که به بهترین شکل طراحی و با نرم‌افزارها به خوبی هماهنگ شده است. در ادامه به بررسی S Pen و قابلیت‌های آن می‌پردازیم تا نقش مهم آن در موفقیت گلکسی نوت 2 و گلکسی نوت 10.1 را روشن کنیم.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:, توسط رامتین

 

تعداد کاربران فعال ماهانه توئیتر به 200 میلیون نفر رسید
 

توئیتر رسیدن تعداد کاربران فعال خود به 200 میلیون نفر را جشن می‌گیرد. شاید در مقایسه با فیسبوک این تعداد آنچنان هم زیاد به نظر نرسد ولی بی‌شک این موضوع موفقیت مهمی برای این شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ محسوب می‌گردد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, توسط رامتین
Chrome
Chrome

آمار و ارقام نشان می‌دهند که کروم گوگل، محبوب‌ترین مرورگر وب دنیاست و بیشترین سهم بازار مرورگرها را از آن خود کرده است.  از آنجایی که مرورگرها برروی انواع و اقسام کامپیوترها از جمله لپ‌تاپ‌ها نصب می‌شوند، مصرف انرژی در آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، حال گوگل اعلام کرده که در نسخه ۲۳ کروم که دیروز منتشر شد، مصرف انرژی را بهینه‌تر کرده تا طول‌عمر باتری افزایش یابد.


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 36 صفحه بعد