تکنولوژی

 

از هر ۵ نوجوان، ۴ نفر فعالیت‌های اینترنتی خود را از والدینشان پنهان می‌کنند
 

مطالعات جدید نشان می‌دهد که نوجوانان بهتر و بیشتر از گذشته راه‌های پنهان کردن فعالیت‌های اینترنتی خود از والدین را یاد گرفته‌اند، کارهایی همچون پایین آوردن صفحه مرورگر زمانی که والدین وارد اتاق می‌شوند، پاک کردن تاریخچه (هیستوری) فعالیت‌های اینترنتی و ساخت آدرس ایمیل محرمانه بدون آگاهی پدر و مادر.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

10 حافظه فلش با طراحی خلاقانه و متمایز
 

درایوهای USB یا حافظه‌های فلش به لطف ابعاد کوچک و حجم بالا، به عنوان یکی از بهترین روش‌های ذخیره سازی و انتقال اطلاعات استفاده می‌شوند، این نوع از درایوها در ابعاد و شکل و شمایل متنوعی وارد بازار شده‌اند که برخی از آنها دارای طراحی خلاقانه و جذابی هستند. در این مقاله چند مورد از خلاقانه‌ترین طرح‌های حافظه‌های فلش (فلش مموری‌ها) را برایتان گردآوری کرده‌ایم.


ادامه مطلب...

 

پلی استیشن ویتا
پلی استیشن ویتازومیت
 

سونی بزرگ‌ترین بروز رسانی نرم‌افزاری ویتا از زمان عرضه تا به امروز را منتشر کرد. در نسخه 2 از Firmware پلی‌استیشن ویتا مرور صفحات وب بهبود یافته و چندین قابلیت جدید شامل نرم‌افزار ایمیل نیز به آن اضافه شده است. با این بروز رسانی‌، ویتا به تلفن‌های هوشمند شبیه تر می‌شود و توانایی آن در انجام امور مختلف گسترش می‌یابد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

اینتل
اینتل
 

بلومبرگ گزارش کرده که مدیرعامل اینتل، پائل اوتلینی در ماه می 2013 و پس از حدود 40 سال فعالیت در این شرکت، بازنشسته خواهد شد و سکان غول تولیدکننده پردازنده را به دیگری خواهد سپرد. البته اوتلینی اعلام نموده که به عنوان مشاور در کنار اینتل باقی خواهد ماند. تغییرات اساسی در مدیریت اینتل درست در زمانی رخ می‌دهد که فروش کامپیوتر و متقابلا پردازنده‌های x86 با کاهش روبرو شده و این شرکت نتوانسته موفقیتی در بازار رو به رشد ابزارهای موبایل داشته باشد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

آلبرت اینشتین
آلبرت اینشتین
 

مطالعات جدید روی مغز آلبرت اینشتین نشان می‌دهد که نبوغ خارق العاده او با شکل خاص مغزش مرتبط است. محققان مغز اینشتین را با 85 مغز نرمال دیگر مقایسه کردند تا بتوانند به ویژگی‌های غیرمعمول آن پی ببرند. خانم «دان فالک» استاد علوم انسان شناسی دانشگاه فلوریدا به «ساینس دیلی» گفت: اگرچه اندازه کلی و شکل نامتقارن مغز اینشتین طبیعی به نظر می‌رسید، اما سیستم عصبی، سطح خارجی محرک مخ، قشر جداری، قشر گیجگاهی و قشر پس سری او غیر عادی و خارق العاده هستند. این مسئله ممکن است باعث بوجود آمدن شالوده و زیربنای عصبی‌ای در اینشتین شده باشد که قابلیت‌های ریاضیاتی یا ادراک فوق العاده دیداری – فضایی یا توانایی‌های دیگر به وی داده باشد.»


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

cisco
cisco
 

سیسکو که خود بزرگترین تولیدکننده تجهیزات شبکه در جهان است با بزرگ‌ترین کمپانی ابری (Cloud Computing) امریکا یعنی Meraki به توافق رسیده تا با پرداخت 1.2 میلیارد دلار، این شرکت را از آن خود کند. سرویس‌های مِراکی به شرکت‌های مختلف کمک می‌کنند تا شبکه‌های خود را با استفاده از اینترنت مدیریت کنند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

ایروژل، ماده‌ای به سبکی هوا و به مستحکمی استیل
 

ایروژل یکی از مستحکم‌ترین مواد موجود روی زمین است. وقتی چنین جمله‌ای را می‌خوانید احتمالاً یاد فلزات سنگینی مثل انوع فولاد می‌افتید و می‌پرسید نسبت به فولاد محکم‌تر است یا نه؟ و همچنین می‌پرسید: ایر به معنی هواست، آیا چگالی‌اش مثل هوا بسیار پایین است؟ چطور ممکن است چیزی به سبکی هوا و با استحکام فولاد ساخته شده باشد؟ در ادامه‌‌ی مطلب به معرفی ایروژل‌ها و خواص جالب و عجیبشان می‌پردازیم.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

5 مورد از زشت‌ترین محصولات اپل
 

خطوط براق آلومینیومی، شیشه‌های شفاف و لبه های گرد، اینها مشخصه‌های بارز در اکثر محصولات اپل هستند، شاید همه ما اپل را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه طراحی محصولات به شمار آوریم، زیرا این شرکت توانسته در سال‌های اخیر با ارائه گجت‌هایی زیبا چه در زمینه طراحی خارجی و چه در زمینه طراحی داخلی مانند رابط کاربری، چشمان هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند. اما امروز ما به معرفی اجمالی 5 محصول از زشت‌ترین محصولات اپل می پردازیم که شاید حتی هر یک از آنها به نوعی یک گاف در حوزه طراحی نیز به شمار آیند. احتمالا باورتان نمی‌شود این محصولات توسط همان شرکتی که آیفون و آپید را تولید می‌کند، طراحی و تولید شده‌اند .


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

Call of Duty: Black Ops II
Call of Duty: Black Ops II
 

روز جمعه اکتیویژن اعلام کرد که فروش Call of Duty: Black Ops II در سراسر جهان ۵۰۰ میلیون دلار در ۲۴ ساعت آغازین بوده است. علاوه بر این، این چهارمین سال متوالی است که Call of Duty عنوان پرفروش‌ترین محصول جدید سال دنیای سرگرمی را از آن خود می‌کند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

100 هزار ستاره
100 هزار ستاره
 

آماده یک سفر رویایی هستید؟ گوگل صفحه اینترنتی جدیدی را ایجاد کرده است که کاربران از طریق آن و به کمک ماوس یا تاچ‌پد می‌توانند میان 100 هزار ستاره حرکت کنند. این پرواز سه‌بعدی در کهکشان به کمک تکنیک‌های پیچیده سه بعدی میسر شده است. در این صفحه به راحتی می‌توانید به ستاره‌های دور زمین نزدیک شده و با دقت به آنها نگاه کنید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

انتظارات ما از iOS 7 چیست؟
 

بدون شک جدیدترین سیستم‌عامل دستگاه‌های همراه اپل، یعنی iOS 6 بهترین و کامل‌ترین نسخه این سیستم‌عامل تا کنون است. اما آیا واقعا بهتر از این ممکن نیست؟ فکر نمی‌کنید اگر برخی ویژگی‌های جدید به این سیستم‌عامل اضافه شوند، تجربه کاربری بهتری خواهید داشت؟ در ادامه می‌توانید سه خواسته مهم ما از نسخه بعدی iOS را مشاهده نمایید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

Vuzix عینک هوشمند
Vuzix عینک هوشمند
 

چندماهی از معرفی رسمی پروژه محرمانه «عینک گوگل» می گذرد، پروژه‌ای که هر چند وقت یک بار ابعاد بیشتری از قابلیت‌های آن آشکار می‌شود، ایده‌ی گوگل در نوع خود بی‌رقیب بود تا این که چند روز پیش شرکت Vuzix که بیشتر در زمینه ساخت عینک‌های عادی فعالیت دارد، اولین رقیب عینک گوگل را با نام تجاری M100 معرفی کرد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

لطفاً در هنگام رانندگی از تلفن‌همراه استفاده نکنید!
 

وابستگی زیاد دنیای امروز به وسائل ارتباطی و الکترونیکی به جایی رسیده که تقریباً در هر موقعیت و فرصتی از تلفن همراه یا وسایل الکترونیکی خود استفاده می‌کنیم. این مسأله به خودی خود مشکل خاصی ندارد ولی در مواقعی که انجام کار نیازمند تمرکز است و عدم تمرکز و دقت می‌تواند منجر به خسارت‌های جانی شود، باید درباره انجام این کار تجدید نظر نمود. یکی از این مواقع، رانندگی است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

نکاتی برای سلامتی بیشتر هنگام کار کردن در رختخواب!
 

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که زمان زیادی را به کار کردن با کامپیوتر یا گجت‌های دیگر اختصاص می‌دهید و میز و صندلی کارتان گاهی اوقات غیر قابل تحمل می‌شود و به تختخواب خود پناه می‌برید؟ آیا از آن دسته افرادی هستید که قبل از خواب حتما باید با تبلت یا گوشی هوشمند خود در رختخواب ور بروید؟ حالا بگذارید سوال دیگری بپرسیم! فکر سلامتی خود را کرده‌اید؟! در این مقاله اول به شما توصیه می‌کنیم که حتی‌المقدور از کار کردن در رختخواب پرهیز کنید و سپس روش‌هایی را آموزش می‌دهیم تا به شکل سالم‌تر و ارگونومیک‌تری به کار با گجت خود در تختخواب گرم‌و‌نرمتان بپردازید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

چاپ ژست‌ کامل بدنی در آتلیه عکس‌ سه بعدی اوموته
 

احتمالاً تا به حال نام پرینتر سه بعدی را شنیده‌اید. تکنیک جدید و جالبی در صنعت چاپ که کاربردهای زیادی نیز دارد. حالا آتلیه عکس سه‌ بعدی Omote این تکنیک را با استفاده از رنگ و ظرافت‌های بیشتر وارد مرحله تازه‌ای کرده است. 


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 21 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

تایتان، قدرتمندترین ابررایانه جهان
 

یک سال پس از آن که وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا و انویدیا توافق‌نامه‌ی همکاری خود را برای ساخت بزرگترین ابررایانه جهان با بودجه‌ای ۹۷ میلیون دلاری به امضا رساندند نتیجه کار آنها با نام «تایتان» رتبه اول در لیست ۵۰۰ محصول برتر فناوری جهان در ۶ ماهه دوم سال ۲۰۱۲ را از آن خود کرد و این بدان معنی است که دولت ایالات متحده از بودجه صرف شده بازدهی خوبی، حداقل در حد یک نام را دریافت کرده است اما انویدیا چه نقشی در ساخت این ابررایانه داشته است؟


ادامه مطلب...

 

آیا قیمت ۲۰۰ دلاری کروم‌بوک ایسر می‌تواند به محبوبیت بیشتر این سیستم‌عامل بیانجامد؟
 

دوشنبه‌ی این هفته روز مهمی‌برای آینده‌ی کروم‌بوک بود. در این روز شرکت ایسر در مراسم ویژه‌ای از لپ‌تاپ ۲۰۰ دلاری جدید خود که مجهز به این سیستم‌عامل گوگل است، پرده‌برداری نمود. دستگاه ارزان قیمتی که قرار است بازار را متحول کند و نام گوگل را در همه جا برجسته سازد.


ادامه مطلب...

 

حافظه فلش سامسونگ
حافظه فلش سامسونگ
 

سامسونگ در ماه آکوست اعلام نمود که تولید انبوه تراشه‌های فوق سریع حافظه eMMC را در دستور کار خود قرار داده است، حال به نظر می‌رسد که تولید این تراشه‌های فوق‌العاده باریک، سریع و کوچک آغاز شده است. پیش از این تراشه‌های حافظه فلش eMMC سامسونگ با لیتوگرافی ۲۰ نانومتری تولید می‌شدند، اما حافظه جدید 64GB این شرکت دارای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری است که از نظر فیزیکی ۲۰ درصد کوچک‌تر از مدل‌های قبلی می‌باشد.


ادامه مطلب...

سامسونگ و به کار‌بستن حداکثر توان برای ساخت اولین گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر
 
آن چنان که از خبرها بر می‌آید گویا سامسونگ سرعت ساخت این صفحات نمایش منعطف را چندین برابر کرده است و این افزایش سرعت دلیلی نمی‌تواند داشته باشد جز احساس خطر از جانب سایر شرکت‌های بزرگ بازار!
 
 

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 21 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

Halo 4
Halo 4
 

بازی جدید Halo 4 مایکروسافت که به تازگی برای ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شده است تنها در ۲۴ ساعت اول ۳.۶ میلیون نسخه فروش داشته است. مایکروسافت تنها در روز اول فروش این محصول، ۲۲۰ میلیون دلار درآمد بدست آورده است، این بدین معناست که Halo 4 بیشتر از فیلم‌های پرفروش هالیودی نظیر هری‌پاتر یا اونجرز  فروش داشته است، این دو فیلم به ترتیب در روز اول اکران: ۹۱ میلیون دلار و ۸۰.۵ میلیون دلار فروش کردند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

گوگل از کروم‌بوک Acer C7 با قیمت ۱۹۹ دلار پرده برداری کرد
 

تنها پس از گذشت یک ماه از معرفی کروم‌بوک جدید ساخت سامسونگ، گوگل این بار یک لپ‌تاپ ارزان قیمت دیگر را که توسط ایسر ساخته شده، معرفی کرد. کروم‌بوک Acer C7 مجهز به صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است. پردازنده این لپ‌تاپ ۲۰۰ دلاری، ساخت اینتل می‌باشد اما دقیقا مشخص نشده که این پردازنده در کدام نسل یا سری جای می‌گیرد.


ادامه مطلب...

 

تکنیک عکاسی انباشت تصویر (Photo Stacking) ابرها را طوری نشان می‌دهد که گویی با قلم‌مو نقاشی شده‌اند!
 

مت مالوی، عکاسی است که برای خلق تصاویر از تکنیکی جالب بهره می‌برد. تکنیکی که به ما به عنوان مخاطب این امکان را می‌دهد تا بتوانیم در یک فریم گذر زمان را مشاهده کنیم! این تکنیک در دنیای عکاسی انباشت تصویر (Photo Stacking) نام دارد. در ادامه می‌توانید نمونه عکس‌‌های وی را مشاهده نمایید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

با SpeakMe به اندروید بگویید که نوتیفیکیشن‌ها را برایتان بخواند!
 

هشدارهای بی‌موقع یک گوشی یا تبلت اندرویدی چیزی است که ممکن است بارها تجربه کرده باشید. فرض کنید در بدترین موقعیت ممکن صدای هشدار گوشی بلند می‌شود و شما درگیر کاری هستید و نمی‌توانید گوشی خود را برداشته و متن هشدار را بخوانید. اگر اندروید متن هشدار را برایتان بخواند بسیاری از مشکلات حل می‌شود، نه؟


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

تبلت اندرویدی ۲۱ دلاری Aakash 2 برای دانش‌‌آموزان هندی عرضه می‌شود
 

چند ماه پیش تبلت ۳۵ دلاری Aakash برای بازار هند تولید و عرضه شد. حالا نسل دوم این تبلت با امکانات سخت‌افزاری بهتر و قیمت ارزان‌تر ۲۱ دلار، قرار است در روز ملی آموزش و پرورش در هند عرضه عمومی شود. این تبلت که هدف اصلی آن ارائه تکنلوژی روز برای اقشار مختلف جامعه به خصوص دانش‌آموزان می‌باشد، مجهز به یک صفحه نمایش ۷ اینچی، پردازنده ۱ گیگاهرتزی و سیستم‌عامل اندروید ۴ است. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

مطالعه شبانه راحت‌تر با وارونه کردن رنگ‌ها در تلفن‌همراه
 

اگر اهل مطالعه با گجت خود هستید، حتماً با مشکلات مطالعه در شب آشنا هستید. خیره‌شدن‌های مداوم به صفحه نمایش علاوه بر افزایش فشار بر چشم‌ها باعث بی‌خوابی نیز می‌شود. اگر علاقمند به مطالعه‌های شبانه بوده و با این مشکل آشنا هستید، این مقاله را دنبال کنید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

چه چیزی باعث کُند شدن کامپیوترتان شده است؟
 

کامپیوترها برای سهولت و سرعت بخشیدن به زندگی انسان‌ها بوجود آمده‌اند، اما بعضی وقت‌ها آنقدر مشکلات بزرگی برای این وسایل آرامش‌ساز بوجود می‌آیند که فلسفه وجودیشان کاملاً زیر سوال می‌رود. وقتی کامپیوتر کند عمل می‌کند، بیشتر توصیه می‌شود که روی آن آنتی ویروس نصب کنید یا رم آن را ارتقاء دهید و یا حتی ویندوز را دوباره نصب کنید. اما شما دقیقاً از دلیل این کندی خبر ندارید. مطالبی که در زیر می‌آید هم تصورات و فرضیه‌های غلط عامه کاربران در مورد علت عملکرد کند کامپیوتر را بازگو می‌کند و هم راه حل‌هایی برای بهبود و رفع این مشکل ارائه می‌کند. شما را به مطالعه این موارد دعوت می‌کنیم.


ادامه مطلب...

 

با پاک‌کننده Canless Hurricane کیبورد خود را به سادگی و به بهترین شکل تمیز کنید
 

Canless Cleaner یک پمپ هوای قابل حمل است که می‌تواند بسیار بهتر از اسپری‌های هوا کیبورد کامپیوترتان را تمیز کند. این دستگاه با هر بار شارژ می‌تواند به مدت ۱۲ دقیقه هوا را با سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت پمپ کند و طوفان سندی به راه بیاندازد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

Sharp 5" Full HD
Sharp 5" Full HD
 

شارپ نیز به جمع تولیدکنندگان تلفن‌های Full HD پیوست، این تولید کننده ژاپنی، تلفن ۵ اینچی SH930W را برای بازار روسیه آماده کرده است. نمایشگر تلفن Aquos SH930W از فناوری IGZO این شرکت بهره می‌برد که ترکیبی از کیفیت فوق‌العاده تصویر را به همراه مصرف بسیار پایین انرژی ارائه می‌کند. تراکم پیکسل در این نمایشگر، ۴۴۰ پیکسل در اینچ است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

مبدل کاست به آیفون
مبدل کاست به آیفون
 

شما هم هنوز نوارهای کاست قدیمی خود را در کنج کتابخانه اتاق‌تان نگه‌داری می‌کنید؟ تا به حال چندین بار سعی کرده‌اید تا با اتصال ضبط صوت به ورودی میکروفن کامپیوتر، آنها را به فایل‌های صوتی تبدیل کنید، اما هر بار کیفیت فایلی دیجیتالی شده، موجب ناراحتی‌تان شده است؟ شاید Tape Dock شرکت Ion راه حل مناسبی باشد، این داک نوارهای کاست قدیمی شما را به راحتی به فایل‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند، البته برای استفاده از آن به یک آیفون یا آیپاد نیز نیاز خواهید داشت.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

برای ورق زدن بهتر صفحات کتاب از کش لاستیکی استفاده کنید!
 

آیا تا کنون به مشکل ورق زدن صفحات کتاب برخورد کرده‌اید؟ گاهی اوقات دو صفحه متوالی به هم چسبیده‌اند و هر چه تلاش می کنیم اصلا و ابدا از هم جدا نمی‌شوند. در آخر نیز اعصابمان به هم می‌ریزد و در پی تلاش برای جداسازی این دو عاشق، ناخواسته آنها را مچاله یا پاره می‌کنیم. اما راه حلی وجود دارد تا بتوانید کتابها و مجلات را راحت‌تر ورق بزنید و البته اسکناس‌‌هایتان را سریع‌تر بشمارید!


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

boomBottle
boomBottle
 

تکنولوژی در حال رخنه‌کردن در گوشه و کنار زندگی انسان‌ها است. برای اثبات این ادعا کافی است به گجت‌ها و اختراعات معرفی شده در CES 2013 نگاهی بیاندازید. از چنگال‌های بلوتوثی تا اسپیکرهای مخصوص دوچرخه‌سوارها، بله مختص دوچرخه‌سوارها.


ادامه مطلب...