۲ برنامه اندروید برای یادآوری تولد، سالگرد و تاریخ‌های مهم دیگر
تکنولوژی
نگارش در تاريخ چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, توسط رامتین

به لطف فیس‌بوک دیگر نیازی نیست که یک تقویم برای یادآوری تولدها روی میزم قرار دهم. چون همه دوستان و آشنایانم در لیست دوستان فیس‌بوکم هستند، تولد هر کدام که نزیک باشد به موقع متوجه آن می‌شوم. ولی از کجا معلوم که همیشه و همه جا به نسخه دسکتاپ فیس‌بوک دسسترسی داشته باشیم؟

اما می‌توانید مطمئن باشید که گوشی هوشمند اندرویدی‌تان همیشه همراه شما خواهد بود، مگر آن که خدای ناکرده آن را گم کنید. به نظرتان این که گوشی هوشمندتان بتواند روزهای تولد دوستانتان را به شما یادآوری کند عالی نیست؟ من هم همینطور فکر می‌کنم!  و به همین خاطر امروز می‌خواهم درباره دو اپلیکیشن شگفت‌انگیز صحبت کنم که با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی روز تولد دوستانتان را بدون فشار به حتی یک عصب مغزتان به خاطر بیاورید. البته از ابزار دوم برای یادآوری همه تاریخ‌های مهم مثل سالگردها و ... نیز می‌توانید استفاده کنید.

لازم به ذکر است که اندروید یک تقویم داخلی در خود دارد که از آن می‌توانید در یادآوری موارد مختلف استفاده کنید، اما ویژگی‌های آن بسیار محدود است.

پس اجازه دهید ببینیم این اپ‌ها چه کارهایی می‌توانند انجام دهند.

Birthdays – Free

این برنامه ساده‌ترین اپ اندروید برای پیگیری تولدها است. می‌توانید در اولین باری که آن را اجرا می‌کنید به طور مستقیم تاریخ تولد مخاطبین خود در حساب فیس‌بوکتان را وارد برنامه کنید. این نرم‌افزار می‌تواند از طریق نوار اطلاع رسانی (Notification) و یا ویجت‌هایش برای یادآوری تولدها استفاده کند. وقتی برنامه تولد شخصی را به شما یادآوری می‌کند می‌توانید اگر سرتان شلوغ است با استفاده از این برنامه آن را به وقتی دیگر موکول کنید تا بعدا بتوانید پیام تبریک تولد را برای او بفرستید.

w1

شما همچنین می‌توانید پیام تولد را مستقیما روی دیوار فیس‌بوک دوستتان پست کنید. این اپ قابلیت‌های سفارشی‌سازی زیادی دارد و می‌توانید کاری کنید تا زودتر از موعد تولد دوست خاصی را به شما یادآوری کند تا فرصت کافی برای تدارک جشن و یا خرید کادو داشته باشید.

w2

نسخه‌ رایگان آن همراه با تبلیغات است، اما آنقدرها آزار دهنده نیست. اگر می‌خواهید که از توسعه‌دهندگان آن حمایت کنید می‌توانید نسخه پولی آن را خریداری کنید و یک اپ بدون تبلیغات بگیرید.

EboBirthday

EboBirthday نیز یک یادآور روز تولد دیگر است که می‌تواند با Google Contacts و فیس‌بوک همگام شود. تقریبا تمام ویژگی‌های پایه‌ای آن مثل یادآورها، اطلاع‌رسانی‌ها و ... شبیه برنامه اول است. تنها تفاوت آن است که می‌توانید اطلاعات را از بسیاری جاها مانند فایل CSV، ویندوز موبایل و مخاطبین ذخیره شده در حافظه گوشی وارد کنید. این بدان معناست که می‌تواند همه نوع تاریخی چه تولد، چه سالگرد و یا هر تاریخ مهم دیگری را یادآوری کند. کافی است تا یک فایل CSV شامل این تاریخ‌ها ایجاد کنید و آن را وارد برنامه کنید.

w3

همچنین می‌توانید اگر تولد کسی را فراموش کرده‌اید آن را جستجو کنید. این اپ از ویژگی صدور اطلاعات یا Export نیزبهره می‌برد و می‌توانید همه اطلاعات را به یک فایل به عنوان نسخه پشتیبان صادر کنید.

نتیجه

اگر نمی‌دانید سراغ کدامیک بروید، هر دوی آنها را نصب کرده و چند روزی با آنها کار کنید. من هم نمی‌دانستم کدام را انتخاب کنم و این کار را انجام دادم و با معیارهای من محرزا برنامه دوم پیروز است.

نرم‌افزارهای مشابه اینچنینی برای ویندوز فون و iOS نیز وجود دارند اگر نمونه‌های بهتری را می‌شناسید در بخش نظرات به دیگران معرفی کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: