آیپد مینی اپل در مقابل نکسوس ۷ گوگل و کیندل فایر HD آمازون: رقابت تبلت‌های کوچک
تکنولوژی

اپل در کنفرانس معرفی آیپدمینی دقیقا موضع خود را مشخص کرد و با مقایسه مستقیم آیپد مینی با نکسوس ۷، نشان داد که کدام بازار را هدف قرار داده است.

اپل اعلام کرد که به دلیل باریک‌تر بودن حاشیه دور نمایشگر آیپد مینی نسبت به نکسوس ۷، ابعاد دو تبلت با یکدیگر تفاوتی نمی‌کنند اما آیپد مینی به دلیل استفاده از نمایشگر ۷.۹ اینچی در مقابل ۷ اینچی نکسوس ۷، حدود ۵۰ درصد فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به این ترتیب آیپد مینی در وب‌گردی و مطالعه متون بسیار بهتر از نکسوس ۷ عمل می‌کند. از طرفی آیپد مینی با اینکه برخلاف نکسوس ۷ از پلاستیک ساخته نشده اما سبک‌تر از رقیب اندرویدی خود است. اپل علاوه بر این دو مورد، با تکیه بر اکوسیستم‌ خود اعلام کرد که بیش از ۲۵۰ هزار اپلیکیشن سازگار با آیپد در اپ‌استور وجود دارد که همگی به خوبی برروی آپید مینی کار خواهند کرد، اما بنا به ادعای اپل، نرم‌افزارهای اندروید همان نسخه‌های مخصوص تلفن هستند که در تبلت تنها کشیده می‌شوند و به همین دلیل نمی‌توانند از فضای بیشتر صفحه نمایش تبلت‌ها استفاده بهینه کنند.

kindle fire hd ipadmini vs nexus7

اما اپل به این موضوع اشاره نکرد که رزولوشن نکسوس ۷ و Kindle Fire HD از آیپد بالاتر است و همین عامل فضای بیشتری را در اختیار رابط کاربری و المان‌های دیگر سیستم‌عامل قرار می‌دهد.

از طرفی به نظر می‌رسد اپل به خوبی درک نکرده که هدف تبلت‌های کوچک چیست. تبلت‌های کوچک قرار است قدرت و بازده خوبی داشته و در عین حال بسیار ارزان قیمت باشند. البته هیچ‌کسی منتظر آیپد مینی با پردازنده A6 و قیمت ۱۹۹ دلار نبود، اما نمایشگر و قیمت آیپد‌مینی کاملا مایوس‌کننده هستند. ما حداقل انتظار داشتیم اپل از نمایشگر بهتر یا پردازنده جدیدتری در آیپد مینی استفاده کند تا بتواند در رده نکسوس ۷ و کیندل فایر HD قرار گیرد.

تراکم پیکسل‌ها در نمایشگر ۷.۹ اینچی آیپد مینی تنها 162ppi است و قیمت ۳۲۹ دلاری آن نیز اصلا رقابتی نیست. در نظر داشته باشید که تبلت ۸.۹ اینچی Kindle Fire HD آمازون با رزولوشن۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و پردازنده جدیدتر تنها ۲۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. این بدین معنا نیست که آیپدمینی ارزش خرید را ندارد، این تبلت فوق‌العاده باریک، سبک و خوش ساخت است که شاید برای بسیاری از کاربران قیمت بالای آن را توجیه کند. اپل ممکن است با آیپدمینی نیز رکورد جدیدی را ثبت کند چون اکوسیستم iOS کمک شایانی به جذب کاربران خواهد کرد. اما نظر شما در این باره چیست، موفقیت آیپد مینی تا چه حد ممکن است؟ آن را چطور با نکسوس ۷ و کیندل فایر HD مقایسه می‌کنید؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: