بررسی كامل تبلت Dell Streak سایز 7 اینچ
تکنولوژی
نگارش در تاريخ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین

برای آن دسته از كاربرانی ك نیاز به یك تبلت 7 اینچی دارند، بهترین گزینه ای كه در حال حاضر می توانیم پیشنهاد كنیم، Samsung Galaxy Tab با قیمت 500$ دلار است كه اسكرین بهتری دارد و عمر باتری آن نیز دو برابر عمر باتری Dell است. البته مشخص نیست كه هیچ یك از این تبلت ها قابلیت ارتقا به سیستم عامل Honeycomb كه مخصوص موبایل است را دارند یا نه. ولی توصیه ما به افرادی كه عجله ای برای خرید ندارند این است كه تا ورود تبلت های Honeycomb به بازار صبر كنند.

آیا این مدل بهتر از مدل 5 اینچی است

تبلت Dell Streak در دو سایز 5 و 7 اینچ موجود است. ولی تبلت 5 اینچی، را نمی توان یك تبلت واقعی دانست. تبلت مورد نظر شما باید بتواند تا حدودی شما را از نت بوك بی نیاز كند ولی با یك تبلت 5 اینچی نمی توانید همه كار هایی كه با نت بوك خود انجام می دادید را به انجام برسانید. در واقع تبلت 5 اینچی وسیله ای بین تبلت و موبایل است. بنابراین ما بیش از این وقت خود را صرف بررسی مدل 5 اینچی Dell Streak نمی كنیم.

تبلت 7 اینچی استریك علاوه بر تفاوت در سایز، در سایر مشخصات نیز با مدل 5 اینچی متفاوت است. مشخصات مدل 5 اینچی را می توانید در این لینك مشاهده كنید.

استریك7 درای پردازنده 1GHz dual-core Tegra T20 processor و 16 گیگابایت حافظه داخلی است. از دیگر مشخصات این تبلت می توان به دوربین جلو 1.3 مگاپیكسلی، دوربین عقب 5 مگاپیكسلی و 4G HSPA اشاره كرد.

روی این تبلت در حال  حاضر سیستم عامل اندروید 2.2 نصب شده، ولی Dell وعده داده به محض آماده شدن اندروید  ‌Honeycomb (نسخه جدیدتر اندروید) این ورژن را برای نصب روی Dell ارائه خواهد كرد. ظاهرا این تبلت یكی از خوش قیمت ترین تبلت های 7 اینچی اندروید خواهد بود كه حدود 450$ دلار در بازار جهانی قیمت گذاری شده است. قیمت این محصول در ایران هنوز مشخص نیست. البته مواردی هم وجود دارد كه ممكن است باعث شود در خرید این تبلت كمی تامل كنید و یا حتی مدل دیگری را انتخاب كنید. در ادامه تمام نقاط ضعف و قوت این تبلت را به شما نشان خواهیم داد.

ظاهر و سخت افزار تبلت Dell Streak7

ظاهرا Dell قصد دارد Streak ها را شبیه هم طراحی كند. چراكه اگر یك استریك 5 را در كنار استریك7 قرار دهید، در ظاهر دقیقا یكسان هستند و فقط اندازه ها بزرگتر شده است.

قسمت پشتی تبلت استریك7 طرح Diamond Texture دارد و مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می كنید، صاف نیست. این حالت Texture حس خوبی به دستان شما می دهد.

dellstreak752

با اینكه بسیاری از سازندگان تبلت، به ساخت تبلت های 10 اینچی روی آورده اند، ما همچنان تولید تبلت های 7 اینچی را بیشتر می پسندیم. چراكه حمل این تبلت ها راحت تر است. ضمنا ما دوست داریم بتوانیم تبلت 220 گرمی خود را با یك دست نگه داشته و كتاب بخوانیم و مجبور نباشیم تبلت 400 گرمی iPad خود را دو دستی بچسبیم.

dellstreak-gallery8

همان طور كه پیش از این هم اشاره كردیم: استریك7 دارای پردازنده 1GHz dual-core Tegra T20 processor و 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین جلو 1.3 مگاپیكسلی، دوربین عقب 5 مگاپیكسلی و 4G HSPA است. بنابراین پردازنده این مدل در بین تبلت ها قوی و خوب است و نباید مشكل سرعت داشته باشد.

به جز سه دكمه اصلی Home، Back و Menu و خروجی Mic و همچنین دوربین، چیز دیگری روی تبلت مشاهده نمی شود. یك بست پلاستیكی در گوشه سمت راست تبلت كه به ناخن كوتاه به سختی باز می شود جود دارد كه اسلات هایSD  و سیم كارت را پنهان كرده است.

dellstreak-gallery11

هدفون این تبلت از نوع جك 3.5 میلیمتری است. متاسفانه خروجی HDMI روی تبلت نصب نشده ولی Dell آن را به صورت یك Dock مجزا ارائه می كند كه با اتصال آن به پورت PDMI پایین تبلت می توانید پورت HDMI هم داشته باشید.

تعداد كم پورت های USB این تبلت باعث می شود نتوانید هم زمان هم تبلت را شارژ كنید و هم اطلاعات خود را از PC دریافت كنید. بنابراین ما مجبور شدیم تبلت را از طریق آداپتور AC شارژ كنیم و همزمان از طریق پورت USB به PC متصل كنیم.





 

صفحه نمایش Streak7

dellstreak-gallery12

تبلت Dell در مقایسه با تبلت Galaxy در حالتی كه هر دو خاموش هستند، كاملا مشابه و یكسان هستند. هر دو 7 اینچ و براق هستند و در قسمتی كه آنها را لمس می كنید، صاف و نرم هستند.

dellstreak-gallery5

ولی زمانی كه تبلت ها را روشن می كنید هیچ شباهتی بین آنها نیست. در واقع تبلت Dell با رزولوشن 800x480 پیكسل در برابر تبلت 1024x600 پیكسل سامسونگ از نظر صفحه نمایش ضعیف است و این ضعف، زمانی كه تصاویر یكسانی در هر دو مشاهده می كنید یا یك ویدئوی HD در Streak7 مشاهده می كنید كاملا نمایان می شود. علاوه بر این Samsung Galaxy Tab از تبلت Streak7 خیلی روشن تر است و انچه در یك تبلت اهمیت ویژه ای دارد كیفیت نمایشگر تبلت است؛ زیرا اگر كیفیت پنل بالا باشد، زاویه دید، رنگ ها و ... بالاتر خواهد بود.

dellstreak-gallery9

اگر بخواهیم مقایسه نمایشگر این دو تبلت را در یك جمله خلاصه كنیم می گوییم: پنل نمایشگر تبلت 7 اینچی سامسونگ گلكسی كیفیت بالاتری نسبت به پنل نمایشگر Streak7 دارد. البته توجه كنید منظور از این مقایسه این نیست كه كیفیت نمایشگر این تبلت پایین است و همانطور كه در ادامه مشاهده می كنید كیفیت صفحه لمسی آن مناسب نیز هست. ولی در امر مقایسه نمایشگر از سامسونگ گلكسی پایین تر است.

از مقایسه صفحه نمایش این دو برند كه بگذریم، سیستم لمسی Streak7 هم واقعا خوب است و به همه كلیك ها و اشارات دست روی تبلت، عكس العمل سریعی نشان می دهد. برای مشاهده ادامه بررسی و نرم افزار به كار رفته در این تبلت صفحات بعدی این مقاله را مشاهده كنید.

 


نظرات شما عزیزان:

Sanya
ساعت20:07---8 بهمن 1390
سلام وب خوبی داری بهم سر بزن اکه باتبادل لینک موافقی هم دیگه لینک کنیم موفق باشی.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: