۶ اپلیکیشن موقعیت‌یابی که به شما می‌گویند کجا بوده‌اید!
تکنولوژی
نگارش در تاريخ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, توسط رامتین

اغلب ما، با شنیدن نام اپلیکیشن‌های موقعیت‌یاب، به مسیر‌یابی و رسیدن به مقصدی خاص فکر می‌کنیم. اما تعداد زیادی اپلیکیشن موقعیت‌یاب وجود دارد که برای ردیابی و ثبت مسیرهای طی شده طراحی شده‌اند. ردگیری و ثبت موقعیت‌های قبلی به همراه جا‌به‌جایی‌ها، سرعت حرکت و ارتفاع از سطح دریا، علاوه بر اینکه برای کسانی که اهل ورزش هستند بسیار مفید است، می‌تواند جنبه سرگرمی نیز داشته باشد. برای مثال، می‌توانید اطلاعات حرکتی خود را در قالب یک فایل GPX به Google Earth یا اپلیکیشن‌های ساده‌تر وارد کرد و از آن‌ها مسیرهای پرواز سه‌بعدی تهیه کنید و یا به کمک آن‌ها آثار هنری در ابعاد بسیار بزرگ ایجاد نمایید.

gps-apps-1My Tracks (اندروید)

My Tracks را بر روی یک دستگاه اندرویدی با قابلیت موقعیت‌یابی (GPS) نصب کنید تا نرم‌افزار در سکوت، موقعیت شما و ارتفاع از سطح دریا در آن موقعیت را برای شما ذخیره‌ کند. حرکت‌های شما به طور زنده از طریق گوگل‌مپ نیز قابل مشاهده هستند. این نرم‌افزار قابلیت ایجاد فایل‌های خروجی متداول (GPX و CSV) را نیز دارد. این فایل‌های خروجی را می‌توانید بعداً در گوگل‌مپ یا اپلیکیشن‌های ورزشی وارد کرده و بررسی کنید.

 

 

gps-apps-2Runkeeper (اندروید و iOS)

Runkeeper احتمالاً یکی از معروفترین اپلیکیشن‌های مبتنی بر موقعیت‌یابی محسوب می‌شود. حداقل برای ما این‌‌گونه است! ثبت موقعیت‌ها در این اپلیکیشن، به سادگی فشردن کلید Record است. اما RunKeeper، بخش سلامت نیز دارد که در آن قسمت، قدم‌های شما و میزان کالری مصرف شده را نیز ثبت می‌کند. علاوه بر این در صورت تمایل می‌توانید نوع حرکت خود را (دویدن، قدم‌زدن، دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری) نیز تعیین کنید. گرفتن فایل‌های خروجی از این اپلیکیشن بسیار آسان است.

 

 

gps-apps-3Endomondo (اندروید، iOS و غیره)

اگر چه اکثر کاربران Runkeeper را می‌شناسند، اما مطمئن باشید برای بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای هیچ چیزی جای Endomondo را نمی‌گیرد. در این اپلیکشین نیز شما می‌توانید نوع حرکت خود را تعیین نموده و اطلاعات دیگری نظیر تعداد قدم‌ها، کالری مصرفی، ضربان قلب را در کنار اطلاعات موقعیت خود مشاهده کنید. به همه این ویژگی‌ها امکان به اشتراک‌گذاری موقعیت‌ها با دوستان را نیز اضافه کنید.

 

Stravagps-apps-4 (اندروید و iOS)

Strava ساده‌تر از Runkeeper است، با این حال حرکات را به دو بخش دویدن و دوچرخه‌سواری تقسیم نموده و هریک را به صورت مجزا برای دانلود عرضه کرده است که نمی‌توان گفت اقدامی خوب است یا بد. خوب یا بد، این‌ تقسیم‌بندی، یک گام اضافی برای فعال‌سازی حساب کاربری پیش روی افرادی قرار می‌دهد که فقط می‌خواهند پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنند. مشابه سایر اپلیکیشن‌ها، Strava نیز به کمک یک کلید، عملیات ثبت موقعیت را آغاز می‌کند. علاوه بر این گرفتن فایل GPX خروجی نیز در این اپلیکیشن امکانپذیر است.

 

 

gps-apps-5MotionX GPS (سازگار با iOS)

احتمالاً بیشترین شهرت MotionX به خاطر سیستم مسیریابی پیچ-به-پیچ آن در دستگاه‌های مبتنی بر iOS است اما سازنده آن، اپلیکیشنی خوش ساخت را ارائه نموده که امکانات مختلفی در خود دارد. ثبت مسیرهای حرکت و مرورگر کامل ویکی‌پدیا به عنوان یک راهنمای گردشگری ایده‌آل و شخصی در مسیرهای حرکت، از جمله امکانات MotionX GPS محسوب می‌شوند.

 

 

gps-apps-6MyTracks (سازگار با iOS)

این اپلیکیشن، هم‌نام اپلیکشین اول این لیست است، اما این دو با هم متفاوتند. با وجود این عملکرد مشابهی دارند و با زدن کلید ثبت موقعیت، MyTracks اقدام به ثبت موقعیت کاربر کرده و مسیر مجازی حرکت وی را بر روی نقشه ایجاد می‌کند. امکان گرفتن عکس و زدن تگ‌های موقعیت بر روی تصاویر در هنگام حرکت و ثبت موقعیت نیز برای شما مهیا است. در پایان کار نیز می‌توانید از اطلاعات موقعیت خود در Mac OS X، خروجی بگیرید.

نظر شما درباره این اپلیکیشن‌ها چیست؟ اگر از این اپلیکیشن‌ها استفاده کرده‌اید، تجربه کاربری خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آیا اپلیکیشن‌های دیگری می‌شناسید؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: